ma lucil, plus belle au monde

i morse ropade mamma att jag har fått ett stort paket från frankrike. jag blev så glad!
oppe i hörnet stod det att det var finaste lucil som skickat mej en en present.
under en massa tidningspapper...
fanns en hel hög med alldeles underbara saker.
finast var mappen lucil pysslat och dekorerat.
inuti mappen låg ett album om oss och om mej, hennes påfågel och finska fé som hon säger.
en massa minnen och fina ord
om när vi spottade körsbärskärnor i hamnen
hade café i skolans aula
njöt på stranden
det fanns en massa små lappar med ord, som bara uråldriga fransmän kan åstadkomma. här säger victor hugo "ni är inte vacker, ni är värre" och det är så man dör så fint är det.
det fanns bilder från min födelsedagsmaskerad, där två av mina finaste människor, cécile och arthur, var flamingo och papegoja! fåniga lucil har inte velat sätta in en bild på sig själv, men hon var en vacker zebra.
mitt i albumet fanns hemliga brev
och bilder från våra äventyr, här i nantes.
jag blev så rörd att jag fällde en eller många tårar då jag såg hur mycket tid, energi och kärlek min bästa lucil lagt ner på mig. hon är en av de finaste, mest speciella, sköra och vackra människor jag vet. jag längtar ihjäl mig till i sommar då vi ses igen.

lucil, si tu lis ca: j'éspere que tu as eu mon message et que tu comprends comment tu m'as touché avec le cadeau. j'ai ecrit en suédois que j'ai les meilleurs amies francaises que quelquen pourrait avoir, surtout une fille très belle, fragile et sensible qui s'appelle lucil. j'apprécie énormement le temps, l'energie et l'amour que tu as mis en faisant ce cadeau pour moi. je t'aime mon coeur, j'ai hâte à cet été, ca va envoyer du steak!! <3

Kommentarer
Postat av: hanna

shit va fint!! oj vad lycklig du ska vara över en sån dän grej! o kom ihåg att fast saknaden tar sjukt så är det positivt. det betyder ju bara att du älskar henne/dem väldigt mycket. o härligt att ni ska få ses i sommar!

2011-05-25 @ 13:52:58
Postat av: mandi

oj herregud vad underbart! Jag blir helt rörd, så så så fint!

2011-05-25 @ 16:18:40
Postat av: elin-alice

vilket underbart album! verkar vara en otroligt söt människa som pysslat ihop det.

2011-05-30 @ 20:08:34
URL: http://medmiranda.blogg.se/
Postat av: Rasmusleila

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2011-06-28 @ 11:13:45
URL: http://rasmusleila.blogll.com
Postat av: lucil

<3

2012-03-23 @ 23:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0