evinnerliga blomstret&bloggandet

fint är det med körsbärsblom. men äppelblom-det är inte fy skam det heller.
nästan som ett litet lysande hjärta i lövverket.
blusen är ny, köpt idag då jag var smakråd för tessus dimissionklänningsshoppande. hon valde en gnallkul puffig en ifrån zara och kommer att vara så fin i den. klänningen jag ska ha är köpt för länge sedan, en hellång och röd ifrån paris förra sommaren.
det var någon som frågade mig alldeles nyligen varför jag har en blogg. vad är vitsen? varför visa upp sig och en massa tankar, sätta upp en del av sig själv på väggen och aldrig kunna ta ner det igen?
så då tänkte jag på det när jag satt på balkongräcket, beundrade blommorna och höll i mig för glatta livet för att inte falla ner. varför sitter jag här och fotar mig för bloggen?
jo, så här är det nog: det är väldigt roligt. att klä opp sig, välja outfits, sminka sig och känna sig fin. eller så är det väldigt viktigt, om man skriver ner sina åsikter och protesterar eller håller med någon. då kan man känna att man påverkar, åtminstone lite lite grann. eller så är det bara väldigt skönt att få skriva av sig någonstans, berätta om bra eller dåliga saker som hänt, på ett ställe där man ändå kan tänka att det kan finnas någon som läser. att ens tankar syns och räknas. men mest av allt är det roligt att göra något kreativt och ha någonstans att publicera det man gör, det man skrivit eller fotat eller pysslat eller vad som helst. och så får man en kommentar och blir glad och så skriver man ner en kommentar hos någon annan som också blir glad och så är plötsligt dagen lite bättre för några människor! därför är det bra med blogg.

Kommentarer
Postat av: hanna

mkt bra svar på vaför de e bra me blogg! det känns ofta som om man måste förklara/försvara sin bloggvilja. det känns som om det finns så många som inte uppskattar o nedvärderar. men dom finns ju alltid. de viktiga e att man gör de man vill! och du e sjukligt fin med blomman, shortsen och transparenta blusen! thumbs up :)

2011-05-26 @ 21:43:06
Postat av: hanna

mkt bra svar på vaför de e bra me blogg! det känns ofta som om man måste förklara/försvara sin bloggvilja. det känns som om det finns så många som inte uppskattar o nedvärderar. men dom finns ju alltid. de viktiga e att man gör de man vill! och du e sjukligt fin med blomman, shortsen och transparenta blusen! thumbs up :)

2011-05-26 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0