moi j'ai le coeur qui jazz

Det här veckoslutet har jag fyndat på loppis, träffat finaste mandi som jag fått abstinensbesvär av att vara utan, gjort några människor glada, träffat en ny men gammal bekantskap som jag hoppas och tror att kommer att bli en finfin vänskap, blivit varm i magen av att lyssna på fransmän som käbblar om priser på franska marknaden i Hfors, jobbat, läst skolmåsten, städat, planerat, anmält mig till danskurs, köpt en jättefin tygpåse med texten "moi j'ai le coeur qui jazz". Och för tillfället har jag det också, ett hjärta som jazzar.
Ni vet hur jazz är såndär musik man inte riktigt vet var man har, den är ganska all over the place, hög och låg, här och där, skön att jamma till men man kanske inte riktigt orka lyssna på det hela tiden, lycklig och vemodig och nostalgisk och lite allt möjligt. Så mitt hjärta jazzar, och min hjärna med för den delen.
Varken dator eller kamera eller något funkar ordentligt så det blir bara text en tid framöver tills jag får det ordnat. Sista varma sommarkramarna på er.

Kommentarer
Postat av: hanna

tack! :)



jag har funderat tillsammans med lite vänner att åka till södern för 1 månad efter studenten. det är närmast fråga om grekland elr nåt i närheten. jag vet int alls hur dettá kommer att framskrida men jag hoppas så saamari. det är ändå så mycket som måst funnderas på ennu så jag vägar int säga nånting innan jag verkligen befinner mej där. galet om det skulle fungera, ändå!

2010-08-23 @ 21:50:38
URL: http://krusbarochkatter.blogspot.com
Postat av: mandi

Och du är den vackraste jag vet!<3 Blir så roligt på torsdag! Och mörkerrukms kursen!heavy cream<3

2010-08-24 @ 19:28:53
URL: http://faintfootprints.blogspot.com
Postat av: Jennie

åh, det är en superfin låt med france gall, i love it!

2010-09-29 @ 08:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0