rauhaa&rakkautta

För länge länge sedan skrev jag ett inlägg om bernies, St Bernhardshundar, då vi varit och tittat på rasen på en kennel. Efter många om och men, kullar som inte blev till och andra små bekymmer, föddes våran valp för dryga tre veckor sedan. Igår efter att jag jobbat klart åkte vi till kenneln och tillbringade en timme gosandes med sju små mjuka valpnosar. Vår valp kommer från kennelns R-kull och heter på finska rauhaa ja rakkautta, fred och kärlek. Det känns som att namnet prickade ganska rätt. Hos oss kommer hon att heta Bella, här två veckor gammal:

Hem till oss kommer hon i mitten av november. ÅH.


Kommentarer
Postat av: Nanó

Tänk va, jag satte igår och tänkte på hur gärna jag skulle ha en liten valp i famnen och så vips får man veta att du får njuta av den lyxen i november! Hon är jättesöt!



Jo, det är verkligen jättesynd med att tider inte matchar varandra när man går olika utbildningar... Jag säger nu i förväg att jag har min sista tent på torsdag (kommer dessvärre säkert vara tvungen att tenta om en grej senare, men vi får se), och efter det kommer jag att kunna fixa HELT lediga dagar varje onsdag och fredag åt mig, denna möjlighet har jag till typ mitten av december, har jag för mig. Veckoslut är ju också grejt, men vardagar är bättre tider att utforska loppisar/second hand-affärer! Om du av någon anledning kommer att ha en ledig onsdag/fredag så ska du genast ta kontakt med mig! Sedan bjussar jag på lunch hos mig och så kan vi sitta vid mitt nyfyndade 50-tals bord och dricka en kopp te efter en lång second hand-runda! Åh, jag tycker verkligen det skulle vara urballt (ursäkta uttrycket, men det kom konstigt nog spontant) att träffa dig och spendera en dag med dig! Tänker fortfarande på hur knäppt det var att du satt där vid Ben&Jerry's när jag pratade om sporter med min vän, hahxD Och jag märkte inte ens dig!



Men vi får helt enkelt låta tiderna avgöra. Om inte annat så finns det ju faktiskt jullov att utnyttja också (även om det känns sorgligt långt bort).

2009-10-20 @ 10:36:36
Postat av: hanso

OI-NEI-VAD-SÖT

helt underbar

jag förstår inte att valpen kan vara så liten!!

2009-10-20 @ 15:28:47
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

ÅH, GRATTIS, vilken underbar sötnos! Jag är så avundsjuk, även om jag har hund, för valp, det är speciellt! Du måste fota massor, galet och överdrivet mycket så får jag sitta här framför datorn och pipa så där som man ju gör när man ser något så sött!

2009-10-20 @ 18:47:06
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Little Peaché

Sv: du måste fika på gilda nu när du är i sthlm!



stor kram på dig

2009-10-23 @ 10:38:26
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0