Voyage

Jag dricker rooibos te som heter Voyage och läser Trendi som inhandlades för att den endast kostade 3,50 och hade fina pastelliga jeansbilder i sig. Det äro provvecka och one down five to go är ställningen nu. Blä, inge har jag läst idag, men å andra sidan så är det moddatextkompetens imorgon så det borde nog gå ändå. Klarar jag provveckorna med livet i behåll lovar jag att bloggen blir un peu roligare sedan.
Nu ska jag göra något fint utav plastpärlor, ha den bästa utav tisdagkvällar, kära ni.


Mitt Voyage-te tar mig hit. Till Marocko och sand som fortfarande är varm fastän det är mittinatten.

Kommentarer
Postat av: Nanó

Hej, hittade inte din mailadress så jag skriver fast här istället. Om du bara är en natt i sthlm så lönar det sig nog inte att åka ut till ropsten till myrornas lager, det är nämligen nästan lika dyrt där som i beyond retro i SOUK... Dessutom är utbudet mycket större och roligare inne i city!

Ja som sagt, varuhuset SOUK på drottninggatan, där finns Topshop och Beyond Retro, två höjdpunkter. Stora beyond retro finns i nedersta våningen, så du ska inte bli ledsen om du bara hittar en liten hörna med beyond retro inne i topshop, det finns mer på nedrevåningen att upptäcka!

I övrigt så är Södermalm, området kring Bondegatan, att rekommendera. På Åsögatan finns en till Beyond retro, även den lönar sig att kolla in! På Bondegatan hittar du repris, tjallamalla och lisa larssons second hand. Kolla även in stadsmissionen på skånegatan 75 när du ändå är i närheten!

I överlag måste du komma ihåg att det inte går att hitta billig second hand i stockholm (möjligvis på stadsmissionen, men annars är det ganska dyrt). Men jag älskar att shoppa second hand i stockholm ändå! Särksilt i beyond retro-affärerna. De sprakar av färg, originalitet och stil! Du kommer att hitta klänning efter klänning efter klänning!!!

Sådär i övrigt så kan jag ju ännu tipsa om PUB vid hötorget, det är svindyrt men ack så mycket fashion. Jag köpteingenting där, me njöt ändå av att gå omkring, särskilt i de övre våningarna där vintage-avdelningarna finns.

2009-01-28 @ 11:21:08
URL: http://getnanoismed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0