yellow polkadot

Utmaningen att göra något man inte gjort förr var dag i en veckas tid fortsätter. Fredag var dag två! Då träffade jag Nanó för första gången, vi spenderade en supermysig dag i Åbo tillsammans! Loppisrunda, isande kallt väder, yeti-ytterrockar och god mat. Så fint var det. Det var första gången jag åkte tåg längre väg också, konstigt att det aldrig blivit av tidigare. Tåg är ju så mycket roligare än buss!
Sent på fredag kväll då jag kom hem kollade jag min mejl och där fanns uppgifterna om min värdfamilj! Så tidig lördagsmorgon mailade jag dem för första gången. Om sexton dagar är det hejdå Finland och bonjour la France! HJÄLP.

I söndags hade jag tuttifruttinaglar som aldrig förr.


Igår var det måndag och då skapade jag och min troligtvis mest långlivade vänskap (tänk: samma lekis, förskola, lågstadie, högstadie och gymnasie, och vi lever och är vänner fortfarande!) en bokblogg tillsammans. Den finner ni här, illustrerad med en väldans fin polaroidbild. I alla fall hade vi roligt då vi tog den!
Idag är det tisdag. Den sista dagen på det här skolåret som jag tillbringade i mitt gymnasie. Nästa skoldag efter jullovet går av stapeln på franska i Bretagne! Vad som är dagens aldrig-gjort-förr vet jag inte än. Jag ska gå iväg och möta finaste Mandi, jag hoppas hennes buss har klarat av att ploga sig fram genom all snö! Vi får se vad vi hittar på tillsammans, för det kan man aldrig veta på förhand.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja e så lyckli att du ha hitta en värdfamilj! grattisgrattis

2009-12-22 @ 13:07:04
URL: http://wineredlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi sku påriktit måsta träffas joo, men för att slå flera flugor på en stor smäll så sku vi kunna träffa mandi å tessu en hel lång dag-/natt å göra massor skoj som att gå ut i snön på länk! måst höras<3 vilket datum far du sen då? :(

2009-12-23 @ 18:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0