sista sommarlovsdagen lider mot sitt slut

Loma loppuu, loma loppuu. En världsbra reklam, men en inte så värst trevlig insikt. När nian börja för hela två år sen var det roligt att vara äldst i ungefär två minuter. Det var spännande att börja skolan i ungefär lika lång tid. Efter det var allt, och då menar jag allt, precis på samma sätt som två och en halv månad innan. På sommarlovet kan man inte tänka sig något annat än sommarlov, under skolåret är det svårt att föreställa sig till synes evig ledighet. Att vänja sig från det ena till det andra tar ungefär två dagar. Så underligt allting är. Och nu börjar jag tvåan.

En dag förra veckan städade jag, lyssnade på Ebba Grön och hade blommiga shorts, randig topp och farmors plastpärlor runt halsen. Moses tycker om när jag tar outfitbilder på balkongen, då intar han spaningsposition och kikar ut i springan mellan golvet och räcket. Han är en väldans lat och trevlig liten fransk bulldogg.

Jaja. Nu, i och med skolstart, har jag även lovat bättre uppdatering. Och det ska ni få. Nu är jag inte längre på stugan med bra böcker och blåbärsläppstift. Nu är loma loppu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0