Gott o blandat

Nu är fotoväggen klar! Bilderna av den är inge vidare, inspiration och ork är slut, men here goes!

Före:


Efter:


Mycket finare påriktit än på bild, det var helt omöjligt att fota så att det inte skulle reflekteras ljus i glasen. Men nu är det klart! Wiii! Fotona är superfina i ramar, det gör så otroligt mycke när bilderna kommer i ramar, och helst med mycke kontraster. Och det bästa är att när ja kommit igång så kan jag fortsätta med fotona åt höger och kanske fylla hela det hörnet av rummet med foton! Men vi får se, för tillfället är jag nöjd med det här. Och fast det verkar som att det inte är så mycket jobb med fotona så tar det förvånansvärt lång tid att välja foton, prova i vilka ramar man vill ha vad och sen försöka få dem att passa ihop på väggen. Jag hade alla ramar på golvet en lång tid och flytta alltid runt på dem och försökte se hur dom va bäst, men sen tröttna jag och spika upp allttihopa på magkänsla. Jag tycker det blev bra, ville int alls ha det sådär i raka rader eller nåt utan bara hur som helst, jag tycker det ger mycke bättre känsla på någå sätt. Nu ska jag ännu sätta upp svartvita foton av mig och Petra på en annan vägg och sy gardinerna klara och så är projektet färdigt!
Eurovisionen kom ju igår. Jag blev faktiskt ganska besviken de här året. Hälften av bidragena var riktigt dåliga och när man väl kom till röstningen så var det ju nästan dom sämsta som fick mest röster! Exempelvis Grekland, nån britney-tuggumipop och så vann den nästan? Ryssland som vann var ju ändå helt okej men jag hade mycket hellre sett exempelvis Danmark, Norge, Island eller Sverige i toppen. Det är hemskt konstigt att det gick så dåligt för dem, spec Sverige. Men men, som sagt, är inte imponerad det här året. Tycker att nivån på låtarna blivit sämre år för år, och nuförtiden tycker jag att det är roligare att se på Sveriges Melodifestival än på den egentliga Eurovisionen. Även om det finns en viss charm och stämning i att se på Eurovisionen. Det är synd bara att det nästan blir parodi på sig själv när vissa av bidragen är så dåliga.
Om en dryg timme åker lillebror och pappa på fotbollsläger till Bulgarien, en vecka ska de vara där. Det ska egentligen bli riktigt roligt att bara vara mamma och jag här hemma.

Nu ska jag fortsätta med gardinerna så jag blir klar nångång!

(mindre än en vecka till vårfest!)

Kommentarer
Postat av: Tessu

fotoväggen ser bra ut, kommer gärna o ignerar tavlan nån gång :)

2008-05-26 @ 07:21:25
URL: http://lumturi.blogg.se/
Postat av: hanso

oj gud din fotovägg är helt enkelt underbar!

2008-05-26 @ 08:24:40
URL: http://hanso.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det blev ju jättefint! Sådär vill jag också ha det : )

2008-05-26 @ 15:52:02
URL: http://alisie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, vad fint det blev!

2008-05-28 @ 18:49:35
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0