Vågbrus

Nu sitter jag här ute på stugan, min egen laptop har inget nät men pappas jobbläppäre funkar bra. Nu har vi varit här ute i vad blir det tre, fyra nätter? Det finns inget bättre än att vara här ute. Det är ett som är säkert.
Igår badade jag för första gången, 8 grader visade termometern i vattnet! Kallt. Det har i princip regnat ända sen vi kom ut, men idag tittar solen fram lite ibland! Fast det är lika roligt när det regnar, sitta inne och spela kort och spel och läsa och öva franska inför resan och baka kaka och allt. Det är ungefär det jag gjort. Plus massor med mat och sovasovasova. När regnet hållit upp har vi varit ute och grillat och spelat boll med lillebror. Vi ska säkert grilla ikväll också bara det inte börjar regna igen.
När vi kom ut såg vi att en mås hade bo på vårat tak, jag gick upp och titta och där fanns tre ägg varav ett höll på att kläckas! Man kunde ju inte vara där för mamman kunde ju inte komma till boet då men igår var jag uppe och kollade igen och då fanns där två nykläckta ungar. Så underbara. Vet inte vart det tredje ägget tog vägen, här fanns kråkor som kretsa runt boet och det kan hända att dom tog ett ägg eller en av ungarna. Usch. Men på de andra fick jag superfina bilder!
Det finns inga ord för hur skönt det är att inte behöva tänka på nånting alls. Fast jag tycker om att planera och organisera och skriva listor så är det underbart att inte ha något att skriva listor om, inga måsten att göra. Bara höra på vågorna och gå barfota på berget och sitta på en sten med fötterna i havet och kasta smörgås och bara göra såna saker som man vill göra.
Jag är säkert här ute tills en dag före vi ska åka till Frankrike, mer eller mindre, så det blir inte mycket bloggande på hela sommaren har jag konstaterat. Jag och Petra befinner ju oss sedan på rivieran inte mindre än tre veckor! Åh.
Nu ska jag fortsätta att göra ingenting. Och för tillfället kan livet inte bli bättre än såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0