working girl

det enda jag någonsin tänkt att jag aldrig i världen kommer att utsätta mig själv för är att vikariera på högstadiet. nu är ingen mer förvånad än jag själv över mitt beslut att efter att ha hört om ett vikariejobb, ringa till skolan och fråga mig för, bli erbjuden en tjänst som skolgångsbiträde, åka dit och visa upp lite papper och sedan få en knippe nycklar och en jobbtelefon i handen ackompanjerade av orden "välkommen till huset, ses imorgon klockan nie". högstadiebarn, akta er... jaiks!

Kommentarer
Postat av: Nanó

Oj, kul! Jag har vikarierat en del på högstadiet och ångrar ingenting även om det är ett litet helvete emellanåt. Ibland är det skitjobbigt ibland är det skitroligt. Var trevlig och ta dig ner på deras nivå och bli deras "vän" utan att tappa deras respekt. Det ska nog gå bra ska du se!

2011-09-06 @ 20:27:21
URL: http://nanosfolder.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ojdå, jag vet att du har varit "aningen" negativ mot högstadie-idér men det är väl bra att kasta omkull sina negativa bilder med att återvända dit i nya skor?! LYCKA TILL! Går det dåligt kan man allti sluta det man påbörjat. Går det bra, så har du hittat (vad jag tror) ganska lättförtjänta pengar + ett jobb som passar dej! Mer motiverande än butiksjobb skulle man väl tro i alla fall:) kram

2011-09-06 @ 21:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0