till mandi

det är bäst att skriva om natten. då är tankarna som klarast. jag läser det här och tänker att sådant får bara inte hända. det är inte möjligt. inte åt bästa vänner. hur kan det få hända. hur lever man då? om en av de största tryggheterna, ens bas, grunden i tillvaron försvinner.

bästa vänner får inte försvinna. bästa vänner ska finnas där, i tid och evighet, skriva brev där det står "du är den finaste människan jag vet", komma och rädda en när man inte klarar sig själv, alltid alltid alltid vara där och vara kvar. tillsammans med bästa vänner ska man hoppa högt i hotellsängar, stappla hem mitt i natten, tappa bort sig, göra bort sig, skratta ihjäl sig, prata tills man blir hes, skapa minnen för livet och lite längre än det.



sådär som jag och min finaste, vackraste, bästaste vän. jag skulle inte fungera utan det här russinet. hon skriver världens finaste brev till mig. hon orkar lyssna på mig till världens ände. hon får mig att skratta så att jag på allvar är rädd för att storkna. komplimangerna hon ger mig är helt otroliga. hon är den vackraste, snällaste, klokaste, roligaste, finaste människan jag vet. inuti och utanpå.

ifall någon gör henne illa kommer jag personligen, vänligt men bestämt, att avlägsna den människan från jordens yta. så nu vet ni det.

mandi, just nu är du i prag och jag saknar dig. hoppas du läser det här där, hoppas du har det helt fantastiskt! jag är lite (mycket) avundsjuk på de andra som får njuta av ditt sällskap på resan. lämna mig aldrig någonsin, vi ska vara två skruttiga och torra gamlingar tillsammans en dag, så som du skrev. du är finast. jag älskar dig så mycket. jag skickar världens största kram med flygpost.

Kommentarer
Postat av: Ivana

Så otroligt fint skrivet. Min bästa vän har bara flyttat några mil ifrån mig och ändå gör det så ont i hjärtat. Jag vill inte veta hur det skulle kännas om hon försvann för alltid.

2010-10-24 @ 12:20:46
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: LINDADADA

salut! j'ai trouvé ton/ta blog. e de maskulint elelr feminint :O strunt samma

skojskoj

2010-10-24 @ 17:08:01
Postat av: antoniaa

härlig text+bild+klänningar+ni

2010-10-24 @ 22:54:01
URL: http://wilhelmine.ratata.fi
Postat av: Ida

fint inlägg!

så annars idag i vi och vår skola tidningen att du hade skrivit en liten grej, de va bra :)

2010-10-25 @ 08:04:34
Postat av: Mira

Helt underbart inlägg! <3 :) o ljuvligt foto!

2010-10-25 @ 10:43:11
URL: http://butterfliesandfairies.ratata.fi
Postat av: Hanna

det är så fint att ni har hittat varann på det viset! och så ljuvligt inlägg.

2010-10-25 @ 10:56:13
URL: http://krusbarochkatter.blogspot.com
Postat av: Hanna

stjäl på ;)

2010-10-25 @ 13:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0