annorlunda dagens

Idag har jag varit på jobb hela dagen. Dagens...

... bästa: en liten flicka och hennes mamma kommer fram till kassan. Flickan frågar vad det är mamman köpt och hon svarar mozzarellaost. Flickan konstaterar att hon tycker att det är äckligt. Mamman undrar då hur flickan kan veta det eftersom hon inte smakat. Flickan säger "jag tycker inte om pizza så då tycker jag inte om mozzarella heller". Mamman säger "men mozzarella töjer inte" och då säger flickan glatt att hon säkert tycker om det.

... pinsammaste: mormor med barnbarn i tidiga tonåren kommer till kassan. Kön är lång och dessutom står en hel hög människor nära kassan vid frukt- och grönsakdisken. Mormorn säger till pojken med hög röst "nå hur går det i högstadiet nu då, har du tittat på många flickor ren?". Alla skrattar och pojken vill dö.

... löjligaste: "kan du väga det här korvpaketet på grönsaksvågen, för det står att det ska vara 500 gram i det men det ser ju så litet ut". Hur mycket vägde det? 517 gram.

... mest korkade: en äldre dam drar sönder en godispåse då den fastnar någonstans när hon tar ner den från hyllan. Innehållet flyger iväg åt alla håll och damen konstaterar med hög röst "nu är det konstigt med nutidens ungdomar att de inte har bättre för sig än att göra hål i godispåsarna i matbutiken".

... random: sju stycken amerikaner, anmärkningsvärt i den relativt lilla matbutiken jag jobbar, köpte ätbart för närmare fyrahundra euro och skapade totalt kaos eftersom de stod vid kassan och packade i tjugo minuter. "Can you believe these Finnish beers they're so huuuuuge".

Kommentarer
Postat av: Nanó

HAHAHa nr 4!

2010-08-28 @ 22:22:11
URL: http://nanosfolder.blogspot.com
Postat av: Tessu

aah this is why jag älskar att jobba i en butik :D ibland har jag lust att skriva "en kassatants memoarer" eller något liknande.... :D

2010-08-29 @ 14:16:29
URL: http://teresa.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0