Summasumarum av sommaren

Under hela sommarlovet har jag varit hemma mindre än en vecka. Istället har jag varit i New York, på stugan och i Frankrike. Hemma och svänga, sovit en eller två nätter i min egen säng och sen packat sakerna i följande kass och iväg igen. Nu känns det på något sätt som att sommaren är slut. Åandrasidan har det hunnit hända så otroligt mycke att ifall det börjar kallas höst nu är det inte mig emot. Har skaffat gymnasieböcker och börjat tänka i strumpbyxebanor redan. En helt fantastisk och underbar sommar ligger bakom och med lite vemod ser jag fram emot allt nytt hösten bär med sig.

Ett säkert tecken på att hösten och skolbörjan närmar sig är den där "köpa-ny-penal-och-ryggsäck"-shoppingturen. Penal och ryggsäck har inte funnits på listan sen lågstadiet, men imorgon ska jag och Petra till stan. Hela, hela dagen. På kvällen blir det bio, sen övernattning och på torsdag ska vi träffas med kompisar som inte synts av under hela sommaren. Ser framemot allttihopa!

Och bilder, som alltid, blir det sen när jag hinner. Det finns massor från resan till Frankrike och bland dem många jag vill visa, men för tillfället ska jag bara försöka hinna packa upp stugkassen och resten av Frankrike-kappsäcken och åstadkomma en ny packning (slightly smaller...) för imorgon och torsdag! Hela sommaren har det funnits någon form av kappsäck på mitt golv. Men inte mig emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0