Asiasta kissaan

Tänkte be om ursäkt för dålig uppdatering men sen tänkte jag att det är ju inte så många som läser det här iaf så det verkar ju lite onödigt. Alltså asiasta kissaan (="från saken till katten" på finska, ett nyt uttryck som jag lärde mig igår), min andra vecka på Stokis var super! Jag hade massor roligare än första veckan, det var mycket roligare personal och alla var helt supertrevliga. Jag hade något att göra hela tiden och det kändes som om jag gjorde någon nytta. Jag fick en chokladask när jag slutade, och sommarjobb för nästa sommar! Hur bra är inte det. Påtal om jobb så idag har jag suttit barnvakt och likaså på tisdag kväll, denna vecka har jag tjänat 50 euro. Inte illa.
Nästa sommar åker jag med bästis P till Frankrike, på språkresa, och jag kan inte vänta. Har 1000 euro ihop redan, men en till tusenlapp fattas ännu. Fast tusenlapp, de kanske man inte kan säga i Finland, de finns väl inte tusenlappar i euro :D. Ja men ändå. Därför bir det suttet ganska mycke barnvakt och gjort andra jobb för att spara ihop pengarna. Åå det ska bli så helt fullständigt bäst! Jag hade superrolit förra sommaren i England och då åkte jag ensam utan att känna nån alls så nu när vi åker tillsammans... watch out Juan-les-Pins!

Sen vet jag inte vad jag ska skriva om Jokela-händelsen. Fullständigt ofattbart. I Norden, i FINLAND, jag förstår inte. There are no words.

image67

"to do whatever flowers do in a situation like this"  - charlotte i satc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0