resumé

sådär som när man missat första avsnittet av ett program och man i början av andra avsnittet får veta riktigt, riktigt i korthet vad som hänt. så ska jag skriva om de senaste dagarna nu.

studentresultaten kom och det gick väldigt, väldigt bra. jag blev glad, men inte så glad som alla runt mig verkar det som. nu känns det endast väldigt skönt att få stå där med mössa på huvudet och avsluta detta kapitel.

en flicka på moped krockade med en lastbil här i närheten. hon dog. jag har funderat en hel del på det, trots att det känns skenheligt då jag varken kände henne eller äns visste vem hon var. ibland är allt något så otroligt orättvist, förjävligt, hemskt och ofattbart.

jag har haft min sista tur på jobbet på ett bra tag och det känns så jäkligt skönt. kommer att sakna mina favoritkunder och alla små, små grejer som gjorde jobbet i kassan så bra. samtidigt är det en massa saker jag verkligen inte kommer att sakna och tänker nog på det stora hela att det ska bli väldigt skönt med sommarlov.

jag läser till inträdesförhöret till juridiska och jobbade hela denna vecka med inlämningsuppgifter. nästa vecka ska jag läsa så mycket som jag förmår, och så är det intensivprep på veckoslutet. det känns bra, och det känns som att det här nog är något jag tror jag skulle kunna vara bra på och tycka om att göra. återstår att se hur det går.

förövrigt känns det som att både hjärta och hjärna åkt bergochdalbana lite för fort den här veckan. jag vill gärna stiga av den här åkturen så snart som möjligt.

i går natt var jag ute och dansade som en galning. det var underbart men idag har jag nackspärr något så otroligt och har spenderat dagen ute i solen med nesbos pansarhjärta. väldigt spännande och underhållande och man sitter fast direkt, det bästa i deckargenren på länge. 

hoppas ni har det fint och njuter av detta rara fenomen som i vissa kretsar brukar kallas suomen kesä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0