Livräddaren Frida

Idag när jag satt i bussen påväg hem kände jag mig halvdeppig. Så kommer det in en flicka som är så otroligt snygg i helsvart outfit med några knallblå detaljer, håret i knut på huvudet, stor grå halsduk och är sådär avslappnat, oansträngt skitsnygg. Och jag sitter där i min blommiga klänning och färggranna strumpbyxor och lockar i håret och känner mig som en utklädd tant och undrar varför jag överhuvudtaget orkar försöka så här mycket då jag aldrig ändå kommer att vara i närheten lika snygg som hon i helsvart, och hon är det dessutom utan någon som helst anstränging verkar det som.

MEN SÅ KOMMER JAG HEM OCH HITTAR DET HÄR.

Och det kunde inte ha varit på en bättre dag. Frida du är underbar, livräddare! För tack vare dig deppar jag inte ihop, utan kommer plötsligt ihåg varför jag har de kläder jag har. Av den enkla anledningen att jag tycker om dom. Men det är lätt att glömma då allt är svart och grått och massa.

Snälla fina människor. Dela ut komplimanger och leenden åt varandra. Det kan betyda så otroligt mycket. Varje gång du tänker att din kompis har fina kläder, säg det. Varje gång hon eller han är fin i håret, säg det. Det är inget bort från dig att ge en komplimang till någon annan. Dessutom kommer du att få det tusenfaldigt tillbaka, tänk bara på hur det känns att göra någon annan glad!


Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Ja, du ÄR fin! Det är lätt att glömma bort det ibland när man tittar på andra, jag vet. Men vill du verkligen vara "den grå massan" som klär sig enligt kling... Nej, fram för färgglatt som är just glatt - man blir så glad av det!

2009-03-31 @ 01:11:24
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Frida

Visst kan man tycka att det finns andra som är fint klädda och det får dom väl hemskt gärna va! Men det finns väldigt många som inte använder speciellt mycket färg, och det är för att dom inte riktigt vågar (gäller förstås inte alla). Intrycket som du ger är ju att du har vad du vill ha, och mycket bättre än så kan det ju inte bli.

2009-03-31 @ 09:51:23
URL: http://madeinhagn.se
Postat av: Nanó

Du förtjänar vartenda beröm du får, kära du! Du är så unik, personlig och rolig. Känner mig som en tråkig rutten sparris i jämförelse med dig.

2009-04-03 @ 19:46:41
URL: http://getnanoismed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0