paus

jag hinner inte blogga, är för upptagen med att hata matta och biologi för tillfället. en liten paus tog jag i alla fall för att berätta hur otroligt fantastiskt och fint det går. min framgång kan summeras i uppgiften jag nyss räknade. alltså, även om jag inte orkar förstå varför och hur sannolikhet räknas som det räknas använde jag ändå en halv timme på att försöka lösa en uppgift. efter att ha fått procenter på hur många finländare som äger en diskmaskin respektive tvättmaskin löd frågan "kan man på basis av dessa uppgifter räkna ut om ett godtyckligt valt hushåll äger både en tvättmaskin och en diskmaskin, vilken är i så fall sannolikheten?". och efter att jag, som sagt, kämpat alldeles för länge och med stor möda kommit fram till ett svar kollar jag facit. vet ni vad det stod där? jo, "antagligen inte. varför?"

u kiddin me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0