.

den här veckan har det hänt en massa saker. först var mcdreamy tillsammans med mer, sen kom allison mitt i allt till stan, sen var dom tillsammans ett tag och mcdreamy flydde till sin husvagn, fast det hela slutade nog med att mcdreamy och meredith var tillsammans i alla fall, medan george räddade en flicka från att bli överkörd och dog själv på kuppen, izzie fick hjärncancer och försvann, det knäckte nästa karev men han klarar ju det mesta så han klarade självklart det där också, cristina blev med barn, gifte sig nästan, gifte sig inte, bytte man och flyttade ihop med owen fast hon blev nästan strypt av honom för han trodde att luftkonditioneringen var helikoptrar i irak.... nej men väntas nu. just det, det där är inte min verklighet. förutom att det varit det de senaste fyra dagarna som jag legat nerbäddad med 39graders feber och tittat på alla de grey-avsnitt som jag har på skiva, både baklänges och framlänges.

idag känns det lite bättre. förutom att det inte gör det, eftersom när jag nu sakta men säkert landar i den här verkligare verkligheten blir det smärtsamt klart för mig att jag missat en hel veckas läsning. en hel vecka, med studentexamensproven sisådär några dryga veckor bort. och det bästa med hela situationen är att det är jag själv som satt mig i den. okej, jag har inte valt att bli sjuk, men jag har valt allt annat. jag har valt att vara så idiotiskt överambitiös att jag förutom att ha bestämt mig för att bli färdig med alla andra trots att jag varit sju månader i frankrike emellan, dessutom valde att skriva en massa ämnen. jag valde, helt själv av egen fri vilja, att skriva mycket fler ämnen än vad som är obligatoriskt. dessutom valde jag inte några lätta ämnen, nehej det hade ju varit alldeles för enkelt, utan jag valde hissa och samhällslära. av vilka det senare kanske är möjligt medan det första är a lost cause redan innan man börjat. och fram till för några veckor sedan tentade och läste jag fortfarande sådana obligatoriska kurser som jag måste få gjorda för att bli färdig i vår överhuvudtaget. jag hade helt enkelt inte äns möjlighet att tänka på att läsa till skrivningarna då det egentligen inte äns fanns tid för alla de där vanliga kurserna. så nu sitter jag här i min alldeles självkokade jävla soppa. 

men skam den som ger sig.

Kommentarer
Postat av: tessu

skam den som ger sig, exactly! ja håller på att fördjupa mej i positiv psykologi och humanistisk psykologi: om ja vill, så kan jag, så gör jag, så lyckas jag :D håller på att etsa in detta i min hjärna, feel free to join me ;)

2011-02-25 @ 21:06:59
URL: http://teresa.ratata.fi
Postat av: kata

yeah yeah yeah whatever :D för mig e de int nån puppylove positiv energi utan raw willpower som gäller :DD näillä mennään.

2011-02-26 @ 15:17:45
URL: http://pleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0