tankar om valet

jag skulle vilja att människorna som styr det här landet hade bondförnuft. jag önskar att de kunde tänka på andra människor, och verkligen försöka sätta sig in i andras livssituationer. jag skulle vilja att de menar väl och innerst inne vill göra sitt bästa för att göra livet bra och bättre för alla. jag hoppas att de människor som klarar sig bra i valet har gått med i den politiska soppan av rätta orsaker. jag hoppas att de kan prioritera, se vad som verkligen är viktigt, att de förstår vad det är som behövs göras. jag hoppas att de genuint försöker fatta sådana beslut som gynnar största möjliga antal människor. jag hoppas att de står upp för öppenhet, för mångfald, för sådana som inte klarar sig så bra. resten klarar sig nog på något sätt ändå. jag hoppas att de är värda de röster de fått och jobbar för de människor som givit dem sitt förtroende. naivt, javisst, men det måste jag nog vara för att inte bli cynisk. faktumet att sannfinländarna klarade sig så otroligt bra kommer att ta ett litet tag att smälta. intressant blir det att se hur den kommande regeringen ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0