pling

idag skulle jag gå på danstimme. jag åkte till stan, men innan timmen började måste jag absolut hinna fixa en massa saker, bland annat köpa och skicka iväg ett födelsedagspaket till frankrike. så då, efter att ha noga valt ut presenten och användt alldeles för lång tid på det, står jag i kön på posten och stressar ihjäl mig. alldeles för många människor före mig i kön och alldeles för lite tid innan timmen börjar och "voi saamari nu e där igen nån såndän mommo som måst fråga hundra gånger om alla olika priser och paket och blablabla". så jag står där och trampar och pustar och blir mer och mer irriterad. tills det säger pling i min hjärna.

herre gud, vad är det för skillnad om jag hinner på dansen? klart det skulle vara rolit, men världen faller ju inte med danstimmen? speciellt inte då den hålls nästa vecka, veckan efter det, veckan efter det och veckan efter det. speciellt inte då det redan från början blir såhär dålig fiilis över hela grejen. och då går det verkligen upp ett ljus. vill jag håsa med allt för att hinna på danstimmen eller vill jag skriva ner många fina ord, som jag funderar på innan jag plitar ner och som jag vet att kommer att göra en väldigt fin vän glad? alltså jag menar. ingen skillnad. bara för att jag "måste" gå på danstimmen måste jag inte alls gå på danstimmen. vilken befrielse! frihet! så då strosar jag omkring på stan istället, solen skiner och jag köper lösögonfransar av fjädrar för morgondagens festligheter. sen sätter jag mig ner på ett café och skriver flaskpost och sen åker jag hem.

jag önskar att det oftare skulle säga pling i hjärnan.

Kommentarer
Postat av: mandi

gud om det hände åt en själv lite oftare.

Så sjukt bra! Det låter helt jätte skönt.

MEga kram jag skall kolla upp länken sen när jag hinner!

2010-10-07 @ 10:36:16
Postat av: hanna

kolla din inbox på facebook!

2010-10-08 @ 18:28:49
Postat av: hanna

din blogg låter mej inte kommentera på det nyaste inläggeT?hmm.

jag skulle fråga vad du har för planer för höstlovet?

h. en som också har höstlov och ännu inte planerat in så värst mycke skojjiga happenings

2010-10-13 @ 14:10:34
URL: http://krusbarochkatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0