vinterland

det finns nog inget väder som är finare än det vädret som är nu. kallt, bara lite men tillräckligt, och små små snöflingor som dalar mot marken. jag menar sommar och sol och allt vad ni vill, jag vet, men aldrig någonsin är det lika magiskt som små snöflingor som faller bland det sagolandskap som är nu. jag tycker nog om vinter i alla fall, fastän sommaren sedan gärna får komma tillbaks fortare än snabbt. men just nu vill jag att allt ska vara mjukt, att färgerna ska vara ljusa och ha fina namn som puderrosa och vinterkristall, att snön ska finnas kvar ända tills det blir vår, att det ska kännas lika overkligt att köra bil på sandvägen kantad av träd som hänger över en fulla av snö precis hela vintern.

Kommentarer
Postat av: mira

Jag älskar sommaren, men för tillfället kan jag inget annat än älska vinter ännu mer. Speciellt nu då det är så vackert! :)

2010-11-23 @ 17:17:39
Postat av: hanna

javet, vintern är underskattad. efter den fina sommaren vi hade tycker ja de känns riktigt bra me en fin vinter nu också. jag älskar snö o kyla.

2010-11-23 @ 19:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0