abava

min farfar var ambassadör. jag hann aldrig träffa honom, men min farmor har tusen och en historier på lager om deras tid runt om i världen, på olika ambassader. det är verkligen underskattad underhållning att lyssna på mor- och farföräldrars äventyr från förr.
en gång blev min farmor ombedd att döpa ett fartyg vid dess sjösättning. det gjorde hon genom att söndra en champagneflaska mot fartygets för, precis som i filmerna.
i och med det blev hon gudmor för m/t abava.
som tack fick hon ett halsband som jag sedan fick av henne då jag konfirmerades.
och nu bär jag det med en alldeles för kort kjol och med strumpbyxor fulla med rispor, tror jag min farmor skulle tycka. tiderna förändras.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aiaiai vad du är fin!<33 Jätte gärna, vi är bjudna till hanna kl 18 o sen till ada kl21, men jag har inte din tele nr sidukka <3

2010-12-05 @ 14:21:04
Postat av: Kaneli

Super fint halsband, och visst ändras de här sakerna. Side note: min farfar har också varit ambassadör, och historierna om deras tid i Afrika är härliga. :D

2010-12-06 @ 11:10:51
URL: http://spicegirl.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0