det gamla svarta


Modevärlden borde ju vara den mest kreativa och mest fantastiska av alla. Ändå blir jag lika uttråkad varje gång jag läser någon tidning med de NYA hösttrenderna. Fråga: När slutade de nya hösttrenderna vara nya? Jag irrade nyss in mig på Lindex finska hemsida av alla ställen, och började läsa på deras "Fråga stylisten"-spalt. Första frågan är - självklart - vilka är måstena i min höstgarderob? Och stylisten svarar "En kort svart mc-jacka i läder, smala byxor, kort tight kjol, en stickad klänning, en kavaj och en stor tröja. Allt får gärna vara i svart eftersom det är höstens must-färg". När var svart INTE det nya svarta? En annan fråga lyder: Vad kan man absolut inte bära i höst? Och stylistens respons "70-talets romantik och folklore är inte inne och inte heller breda byxbuntar, men på rätt kändis eller person kan även dessa vara snygga". På RÄTT KÄNDIS ELLER PERSON? Och så kommer det klassiska vad är höstens innegrejer och så rabblar stylisten upp svart, nitar, svart, svart, svart och glömde jag något jo just det SVART!
Vilken höst talar den här stylisten om? Höst 2009? 2008? 2004? När någonsin var det inte begravning från och med september till april? Och ja, såklart får man klä sig i svart om man vill det och ja, såklart kan svart vara helt otroligt snyggt men måste det vara den enda färgen värd att basunera ut? Och vill den här stylisten verkligen att alla ska gå klädda helsvart hela hösten? För det är RÄTT?
ÅH. Jag protesterar. Hellre lite mångfärgat prickigt, zebramönstrat, turkost och oranget än helsvart tycker jag. Så det så.


Jag insåg nyss att detta måste bli en kolumn till tidningen. Japp.

Kommentarer
Postat av: hanso

tack! samaria i nickby :)

2009-09-18 @ 20:03:30
URL: http://krusbarochkatter.blogspot.com
Postat av: Anna

håller helt med dig!

Blir så uttråkad av tidningarnas mainstreammode!

Postat av: kajsa

orange och tuskost i kombo, jamen ja!

2009-09-21 @ 23:12:29
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0