yeaaaaah baby

Just nu håller jag på att gå igenom kläder som ska säljas på loppis imorgon. Det är lite sorgligt, för där finns en hel massa jag hemskt gärna skulle vilja ha kvar, men det går inte. Kläderna är alldeles för stora.
Igår lämnade Frida en kommentar här hos mig och undrade om jag gått ner mycket i vikt, och jag tänkte att jag nu äntligen ska skriva det här inlägget som jag tänkt skriva så länge! Svar: JA. Jag har gått ner en hel massa i vikt. Någongång under förra vintern bestämde jag mig för att sätta mitt jävlaranamma in good use och jag, som då var kurvig, började gå ner i vikt. Siffror får ni inte men bilder desto fler!
För nästan ett år sedan var ett av mina absoluta favoritplagg en svart, högmidjad kjol med mycket volangigt chiffongtyg. Lite såhär såg det ut då.

Idag provade jag dendär outfiten igen. Och då, ja då såg det ut lite såhär.

!!!
Och NU. Nu är det bara att lyfta upp kjolen och så är jag (efter att ha satt på ett par byxor) good to go i miniminikort "klänning" som ej rekommenderas när det blåser!

För mig att nu kunna gå i butiken och faktiskt plocka åt mig en 38 är helt för fantastiskt för att vara sant. Jag smygprovar kläder i H&M som är urfula bara för att jag blir så lycklig av att storlek 38 passar mig. Det är väldigt, väldigt annorlunda än förut, då jag snarare undrade om det överhuvudtaget finns en tillräckligt stor storlek åt mig. 
Jag håller för tillfället på att bygga upp en helt ny garderob, eftersom plaggen som fortfarande passar mig går att räkna på en hand typ. Samtidigt som det är roligt att få och kunna köpa en massa nytt och fint är det också svårt då man måste hitta allt på en gång och jag är ganska kräsen av mig. Men men, jag har fortfarande en massa prislappar att fästa inför imorgon, så nu återvänder jag till mina högar av kläder som ska säljas. Och tar farväl, snyft. Ha en fin lördagkväll!


Kommentarer
Postat av: mandi

Tack för igår, det var exakt vad jag behövde och det är alltid lika skönt och underbart att vara med dig!

javisst ser man en skillnad! Kram<3

2009-10-10 @ 18:33:39
URL: http://sistamalova.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh! Vad duktigt av dig! Iof tycker jag att du var lika snygg innan som du är nu! Fast snygghet och stil sitter ju inte heller i kilon, storlekar eller centimetrar.

2009-10-10 @ 19:03:20
Postat av: hanso

jag hade också märkt att du gått ner i vikt, men i dethär inlägget syns det ännu tydligare.

jag tycker det är jättebra gjort av dej fö de e nog supersvårt att banta och inte många som klarar av det!

det bästa av allt är att du ser väldigt lycklig ut på de nya bilderna och skriver så det märks att du är det. :) det blonda håret är förrästen jättesnyggt.

2009-10-11 @ 18:42:02
URL: http://kursbarochkatter.blogspot.com
Postat av: Kitten

Du är söt både på "före" och "efter"-bilderna tycker jag, och håller med Lina. :) För visst är det personligheten som betyder mest, och du verkar ha en fin och trevlig personlighet. Ha så kul med att plocka ihop nya garderoben!

2009-10-11 @ 18:55:07
URL: http://www.kitteninlove.blogspot.com
Postat av: Katarina

Lina, mandi, Kitten: tack, vad fina ni är!

hanso: tack, jag är stolt över mig själv. en sak om din kommentar: jag hatar ordet banta, och det är inte det jag har gjort heller. jag har bara börjat äta mycket hälsosammare och i princip ändrat livsstil helt och hållet på grund av att jag börjat må bättre nu jämfört med hur jag mådde under högstadietiden och förra året. "banta" för genast åtminstone mina och säkert många andras tankar till salladsblad och vatten vilket absolut inte är vad jag har hållit på med. jag ville bara skriva det :). lycklig är även ett svårt ord för mig att förhålla mig till, men det är många som skriver att jag ser lycklig ut och det är väl bra i alla fall. tack för dina fina komplimanger!

2009-10-11 @ 21:08:37
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Jag är så glad att du inte blev offended av min fråga. Du ser alldeles ljuvlig ut och är riktigt snygg. Du är snygg, inte för att du är smalare, men för att du ser lyckligare ut och din kropp är ditt tempel som nu är hälsosammare.

kan du inte skriva lite om vad du gjorde för att gå ner i vikt. alltså inte några sablans bantningsmetoder utan mer belysa vikten av att leva hälsosamt och ha ett livsstilbyte. vad bytte du ut? vad åt du mer av? hur ofta tränade du? sa du hej då till något? och framförallt, hur höll du motivationen i topp?



För jag vill så otroligt gärna byta livsstil men min motivation tar slut hemskt snabbt! =)



Kram på dig och tack för inspirationen

2009-10-11 @ 22:55:28
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: kajsa

Fina du. Jag har funderat så länge på hur du mått i och med att jag sett att du gått ned. Har dock känt att jag inte riktigt vetat hur jag skulle fråga. För det kan vara så känsligt. Och om det verkligen varit "tillåtet" för mig att fråga. Så jag är glad att du tar upp det själv. Dock. Ett stort DOCK. Jag hoppas verkligen att du gått ned i vikt av rätt skäl och att du håller rätt tankar i huvudet. För jag tycker att du var en sagolikt fin flicka innan, likväl som nu. Och jag vill inte att några dumma ideal ska få dig att tro att du behöver ändras. För du är så fin. Vilken storlek du än är.

Massa kramar

2009-10-12 @ 17:56:12
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Katarina

kajsa: ja, jag har gått ner i vikt av rätt skäl, inte för att sträva efter några ideal. och det är inte nu jag mår dåligt, utan precis tvärtom, det var mycket sämre förut. mina extrakilon berodde tex på att jag tröståt och mådde riktigt dåligt till och ifrån, det är bättre nu. tack snälla söta för omtanken kajsa, men du behöver inte oroa dig, bara vara glad för min skull. det är nu det går åt rätt riktning. kram på dig, sagolik är du med!

2009-10-12 @ 20:15:55
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: kajsa

Ohh vad glad jag blir. Och ja, jag är jätteglad för dig! Det är underbart med människor som tar tag i saker somgjort att de inte mått bra. Du har varit otroligt duktig som gjort på rätt sätt. Inte bantat och svultit dig utan bara varit hälsosam och sund. Jag beundrar dig fina flicka!

Och förresten, nu ser man bilderna på min blogg som igår inte gick att se. Ta hand om dig söta söta Katarina. Massa puss och kram

2009-10-13 @ 12:08:52
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: :)

Vacka vackra du ! Du ser helt ut som en ny människa, med det blonda håret och allt, supervacker! :)

2009-10-14 @ 11:08:24
Postat av: ronja

Herregud, har int märkt skillnad när ja har sett dej in real life men nu på före- och efter bilderna ser man verkligen skillnad + ja diggar ditt blonda hår!:)

2009-10-20 @ 15:22:50
Postat av: nusse

vauu! jag sku aldri klara av de, duktit gjort måst jag seja! :)) och jätte fin e du med ditt blonda hår.

2009-10-23 @ 19:39:16
Postat av: Jud.papper.fi

Hej, kollar in här lite i bland och tycker att du är väldigt fin oberoende av vikt. Försöker själv också vara hälsosam och röra på mig mer med det är skit svårt, så jag beundrar din tuffhet. Om jag bra själv också skulle orka göra mig piggare:)

2009-11-04 @ 12:22:13
URL: http://jud.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0