fyra höghus mot en blekgrå himmel

Allt jag hinner med just nu stavas provläsning och ullig valppäls. Längtar till om två veckor då provveckorna är över, då börjar det nalkas jul och min läseordning blir urenkel. Jag ser fram emot så många olika saker nu att jag nästan spricker, men just därför är det ju så trevligt att nu är nu och inte sen för då hade ju allt fint redan varit över. Förstår ni?

Ibland funderar jag över varför vissa människor bara är sådär oerhört coola, vad det är som gör att jag fastnar för någons outfit direkt. Jag kommer oftast inte fram till någon slutsats, men det måste ju vara något i personligheten, mer än i kläderna, som gör det. De här personerna brukar i alla fall hamna i en mapp på datorn så jag kan bläddra och inspireras ibland. Här kommer några stycken.

Såhär vill jag se ut varje dag. Giv mig en högmidjad jeanskjol!

Ser hon inte ut som att hon bor i någon fantastiskt konstnärlig vindsvåning i centrum av någon storstad och har en hel hög med lika coola vänner med lika exakt musiksmak som hon själv?

Får man vara så fin och lite mystisk och ledsam och poetisk på samma gång?

Den här tjejen kunde vara en av de där fantastiska vännerna som hon med rosorna hade.

(bilderna kommer alla från thesartorialist)

Vad gör att ni fastnar för någon speciell outfit? Hurdana personligheter hamnar i era inspirationsmappar?

Kommentarer
Postat av: hanso

jag förstod precis vad du menade med att nu är nu och sedan kommer allt att vara över. för jag tycker också att det är så fint att vänta och längta. många blir sura över att julen "kommer igång så tidigt" men jag tycker bara det är roligt att få vänta på julen en hel månad.

fotona du hade valt är helt otroligt fina. jag fastnade också för dem.

2009-11-24 @ 20:29:40
Postat av: emilia

vitsi va fräckt.. o om de finns i h&m i finland har no säkert alla redan såna :S men alltså dom e ba så speciella o fina!!

2009-11-25 @ 13:01:00
URL: http://emppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0