glans i solen

Resultatet av den gröna kakan! Mamma bakade insidan och jag dekorerade utsidan.

Gröna kulorna glänste i solen! Jag tycker inte om kaka, faktiskt. Inte alls överhuvudtaget, har aldrig tyckt om det. Men de är desto roligare att baka då de blir så fina! Receptet på den här finns i nya Birkatidningen, så det är bara att gå till matbutiken och söka den. I tidningen hade de garnerat mycket mindre, men jag tycker det är finare med mer grejs ovanpå. Alla tyckte att den här var supergod, så det lönar sig att prova, dessutom är den ju så underbart fin och somrig! Jag tycker förresten inte om kaffe heller, så det blir inte mycket fika för min del. Jag älskar dock kaffedoften, så jag sitter gärna med när andra dricker kaffe och äter kaka!
Idag var en perfekt familjedag. Det är ju bra då det var morsdag! Vi har firat mamma och famo här hemma, ätit god grillmat och suttit flera timmar i solen på terassen och njutit. Hela kvällen har jag varit ute med lillebror och kastat frisbee, spelat korgboll, spelat badminton, åkt rullskridskor i garaget... det är skönt att det ibland är sånadär fina dagar!
Nu ska jag fixa måsten och sedan skriva lite. Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är väl om tre veckor?

2009-05-10 @ 23:31:38
Postat av: Katarina

Anonym: Menar du morsdagen? Den är en annan dag här i Finland än i Sverige :)

2009-05-11 @ 16:48:09
URL: http://pleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0