Saker att fundera på

Det här inlägget är ganska så meningslöst och handlar om ingenting, lösryckta tankar för att klarna lite i hjärnan.

Idag beställde jag ett loppisbord till en söndag i juli, då ska jag förhoppningsvis få sålt en massa saker som inte längre vill bo kvar här hos mig. Vi delar bord med Petra, det är jättebra för då behöver man bara sälja för tio euro för att gå på plus. Hittills har jag grävt fram nie par skor, ett tiotal väskor och några plastkassar med kläder. Mitt mål är att komma tillbaks med så lite saker som möjligt, men att få lite pengar i utbyte är ju heller inte fel.
Det har varit fiiint väder, lördag, söndag och igår. Jag har klippt gräsmatta och fixat stenkant runt en rabatt, solat och njutit av sommarlovsbörjan med fina människor. Idag sken inte solen mer och det ska väl bli regn eller något imorgon om väderleksrapporten gissar rätt. Fast det är helt okej, för jag ska till famo och städa. Måste ha lite minisommarjobb här och var då jag inte fick ett riktigt ett! På fredag fyller famo åtti år och då ska vi till Savoy och äta. Det betyder att man måste klä upp sig i fancypants och jag undrar vad jag ska ha på mig.  
Jag blir helt förundrad av alla kreativa människor. Så himmelens bra att göra en provdocka i sin egen storlek bara med tejp och en gammal t-skjorta till exempel! Jag blir så glad och så oerhört inspirerad. Det är bra att det finns bloggar så folk kan dela med sig av sina genialiska ideér.
Det känns så hemskt underligt att jag har hela sommaren framför mig utan något egentligt program. Förra sommaren var jag hemma någon ynka vecka under två och en halv månad. Det var New York och tre veckor i Frankrike och på stugan och härs och tvärs. Och nu har jag inte ens ett sommarjobb. Fast det är klart att jag kommer att vara på stugan hela tiden, den här sommaren säkert mer än någon annan sommar tidigare. Och jag ska sy mycket och skriva och läsa och öva franska och vara på Petras stuga och sånt. Kanske det är riktigt skönt egentligen. Men jag saknar att ha en resa att vänta på. Jag tycker så om det, om att resa och om flygfält.
Efter otroligt många om och men löste det sig med min Dorothy Perkins-beställning. Finland ligger ju då tydligen inte i Europa eftersom företaget shippar till Europa men icke Finland. Så skulle vi beställa kläderna via Sverige och det gick igenom och höll ett par dagar tills de tog tillbaks beställningen av nån anledning. Men nu, nu fick jag beställningen gjord via bekanta i England! Tjoho, jag hoppas så att klänningarna passar, de är så finafinafina. En kjol, ett par strumpbyxor och ett par fjäderörhängen beställde jag också. Men vad är det egentligen med de här företagen att de inte shippar till Finland? Inte TopShop och inte Dorothy Perkins och inte en massa andra. De shippar ju till Sverige så varför inte hit? Blää.
Det kommer ett trädgårdsprogram som mamma brukar banda som handlar om en Christine i England och om hennes trädgård. Vanligtvis är trädgårdsprogram tråkiga men det här är bara så bra för att hon är så bra. Jag tycker att det är så oerhört roligt att lyssna på människor som är helt passionerade av något ämne, fast jag själv inte skulle vara så intresserad av just det de tycker om. Tänk vad praktiskt och bra det skulle vara att veta sedan femåring att man vill bli trädgårdsmästare och sedan älska det yrket hela sitt liv.
Nej nu måste jag sova. Bara läsa lite först, i en bok med sidor man har sprättat upp. Måste vara det finaste. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: hanso

jo det är i kerava vi brukar gå. :) alla sakerna är från fida i kerava, faktiskt !

2009-06-03 @ 13:21:10
URL: http://krusbarochkatter.blogspot.com
Postat av: Kitten

Hihhi, jag får anta att du kikat på min blogg då du nämner provdockan? :) Passa på och njut utav din ledighet, det kan vara sista sommaren du har möjlighet att bara njuta och sy och pyssla med trevligheter. Själv saknar jag att ha sommarlov, har bara haft 2 veckor ledigt i sträck de senaste åren, och så även denna sommar. Men nästa år! Då borde jag få full semester längtar Ha en fin början på ledigheten!

2009-06-04 @ 20:33:41
URL: http://www.kitteninlove.blogspot.com
Postat av: Katarina

Kitten: ja det är ju skönt att ha ledigt ändå :) provdockan hittade jag hos Moa!

2009-06-11 @ 18:54:01
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag blir så glad av att läsa din blogg. Jag vet inte om det är inbillning bara, eller fördomar, men jag har alltid haft känslan av att finlandssvenskar är skickligare på att uttrycka sig språkligt än svenskar. Att alla meningar känns så välkomponerade och klingande.

2009-07-18 @ 01:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0