le marché aux puces

Jag är dödstrött. Igår kom jag hem från Kristinestad dit vi åkte på onsdan. Vid fyratiden på eftermiddagen rullade bilen opp på gården, efter fem timmar lång bilresa. En dusch och ett klädbyte senare åkte jag iväg på grillfesten, när jag kom hem därifrån prissatte och krafsade jag ihop mina sista loppisgrejer. Klockan hann bli två innan jag släckte, imorse ringde väckarklockan halv sju, och från åtta till tre idag har jag stått och sålt på loppis. Men roligt har jag haft och vinsten på loppiset blev över hundra euro! Superbra. En liten tur gick jag på loppiset medan Petra stod vid vårt bord, jag fyndade en söt kjol och blommiga byxor som ska bli shorts.

Jag har nästan glömt hur roligt det är att läsa, de senaste veckorna har jag läst både Livstid och Nobels testamente av Lisa Marklund. Just nu håller jag på med Sprängaren och efter den ska jag läsa Den röda vargen. Kul! Jag tycker massor om böckerna med Annika Bengtzon, perfekt sommarläsning, spännande och underhållande, inte helt hjärndött men inte så krävande heller. Nu ska jag fota mina loppisfynd och sedan gå ut och spela pingis med lillebror. Solen skiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0