Ladies, seamen, 12 o'clock!



Min nya stora kärlek är te. Mer specifikt är det blåbärste i koppar stora som simbassänger.
Idag är jag så glad att det varken finns början eller slut. Solen sken igen, vi skrattade mycket i skolan och hela dan har jag lyssnat på den mest fantastiska Håkan Hellström. Imorgon ska det vara mulet och blåsa och regna, men det behöver inte bli någon sämre dag för det. Jag ska ha min höstklänning för att pigga upp i mörkret och fortsätta lyssna på Håkan dagen lång.

I skolan imorgon är det textkompetensprovet som gäller och det sköna med det är att man inte kan öva. Däremot borde jag läsa till spanskaprovet som är på tordag. Jaamen jaamen.
Om någon vecka ska jag ha klart en text som för tillfället är döpt till green is the new black, den ska handla om vad man kan göra för att bli mer miljövänlig. Därtill ska höra en liten grej jag tänker göra i London, om vintage och second hand, bland annat ska jag fota och skriva om Beyond Retro. Det ska bli så kul att jobba med artiklarna! Jag har så mycket idéer hela tiden, till nya artiklar som jag vill skriva och kolumner jag vill tycka till i. Mitt huvud räcker inte till, så rummet mitt är fyllt med gula lappar med lim bakpå och kråkfötter frampå.

Skepp ohoj-byxorna mina är nya och rosetten jag bär kostade mig 40 cent på loppis. Det är ju något så otroligt att man kan få så fina saker så billigt. Jag är så glad över att jag får skriva artikeln om loppis för jag vill ju att fler människor ska förstå hur bra det är med secondhand! Så bra på alla möjliga olika sätt.

Vad mer har jag att säga en kväll som denna. Ingenting verkar det som. Drick mycket te för att överleva den regniga hösten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh fin rosett fin du fin text! vackertvackert. joo jag ska säga hur det går och hoppas vi hittar fram till fidan :)

2008-09-30 @ 19:25:54
Postat av: ina

tack så hemskt mycket! jag kan tipsa om grönt södermalmste, som är super gott!

2008-09-30 @ 20:38:01
URL: http://winterbarn.blogg.se/
Postat av: kajsa

Kul att du blir glad av mina kommentarer. Men du vet, jag säger ju bara som det är. Och du ÄR duktig fin söt personlig. Då ska du få veta det också. :)

Just nu tycker jag att det mesta känns grått tungt och svårt att hantera på alla sätt och vis och då är det så skönt att se ren glädje på en blogg som din.

2008-10-05 @ 17:27:54
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0