En gång är ingen gång, två gånger är en vana



Idag har jag och Petra fyndat. Jag kom hem med ovanstående+en massa ramar (min fotovägg ska växa). Bättre bilder kommer en dag. Imorgon publiceras min första stora artikel. Det värsta och svåraste provet var idag och det gick faktiskt bra. Om jag inte missförstått något. Fyra prov kvar. Idag ska jag städa och slötitta på tv. Imorgon är en kort skoldag, slutar någongång vid tolv, vilket är superskönt. Jag har kort, platt och pannluggigt hår nu, förresten. På höstlovet ska jag till London och jag hoppas jag får skriva ett resereportage till tidningen därifrån.

De senaste dagarna har jag tänkt mycket. På att en gång är ingen gång, två gånger är en vana. På att där fanns någons dotter, någons son, någons syster, bror, flickvän, pojkvän, barnbarn. Som inte finns längre. Och inga tysta minuter eller brinnande ljus kan göra något åt saken. Mindre än tie månader sedan förra gången är det samma kaotiska situation. Samma bilder i kvällstidningarna, samma människor som gråter i intervjuer, samma samma samma. Alla skyller på varandra, på vapen, på psykvård, på statsministern, på inrikesminister, på lagar och förbud. Varför gjorde ni inte det och det och det. Hur kunde det här hända. Igen. Jag har tänkt på hur liten och hjälplös man egentligen är. Jag har tänkt på hur de som var med om Jokela och kanske kommit över det klarar sig nu då allt kommer upp igen. På hur det är som en dålig film, på hur ofattbart det är. På att jag är så hemskt, hemskt ledsen för alla inblandades skull.

Kommentarer
Postat av: hanso

läste din artikel om språkresor i bbl! det var intressant o faktist superskrivet av dej, nicenice. :)

2008-09-26 @ 18:01:08
URL: http://hanso.blogg.se/
Postat av: hanso

va dumt att dom får ndra på de! men brabra :)

2008-09-26 @ 21:01:23
URL: http://hanso.blogg.se/
Postat av: antonia

oih tack :D nää vetdu de e nog lite tvärtom de e ja som får njuta av att fota henne :D

2008-09-28 @ 11:41:05
URL: http://antoniawilhelmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0