Håhå jaja



Idag var det en söt en som sa att jag såg fransk ut. Då blev jag lite varm i magen, ävenom det bara krävs en basker.
Varje gång jag ser dendär sopborsten nere i hörnet på bilderna tänker jag att jag ska flytta den. Aldrig kommer jag ihåg det.
Jag har höstlov i öronen, och höstlöv fanns det också på marken idag.
Det är faktiskt över ett år sen jag började blogga! Håhå jaja.
Det är en bra dag idag. Jag har fått bra feedback på min kolumn och order om att skriva en artikel, jag har varit effektiv med både läxor och förebyggande provläsning, har börjat på en essä och det jag skrev gick som av sig själv. Nu funderar jag på att börja på den där artikeln. Jag funderar också över provveckan och över ett omöjligt antal franska oregelbundna verb i alla tänkbara former som ska läras utantill, så man kan dem som rinnande vatten då jag ringer mitt natten, säger våran lärare. Håhå jaja, säger jag igen. Men det är roligt, det är det verkligen. Jag älskar franska, måste medges, och läraren är den bästa jag någonsin haft. Det blir inte bättre än så.
Det regnar ute. Måste vara fjärde, femte, sjätte, sjunde dagen i rad. Känns det som i alla fall. Det bästa vädret är när det är kylig höst, solen skiner och lungorna fylls av kall och krispig luft så man riktigt känner det. Hoppas på sådant imorgon.

Kommentarer
Postat av: mandi

wow säger jag bara

2008-09-09 @ 18:31:11
Postat av: hanso

fransk gånger tusen är du! och tack:)

joo kom med på skrivkurs! vässa pännan heter den i medborgarinstitutets blad. kolla in, vi är bara 6st och behöver fler med för att få hålla igång den. 28euro för hösttermin och 28 för vår. tisdagar 18-20. komkomkom. författaren o journalisten johanna holmström håller den.

2008-09-09 @ 20:39:35
Postat av: kajsa

Plommonlila och grått. så. så. så fint!

2008-09-10 @ 00:36:00
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Sara

ja tycker om din klädstil :D

2008-09-10 @ 15:52:02
URL: http://juschtel.blogg.se/
Postat av: hanso

hei undrade om du som är en som går mycke på kirppis har nåt bra kirppis att rekommendera ti mej? jag var påväg med linaochfanny på sönda o undra bara om du vet nån schniikki extrabra paikka du brukar gå till? ;) hoppas de inte stör att jag frågar, men du var den första jag kom att tänka på att jag kunde fråga råd av :)

2008-09-11 @ 14:55:31
Postat av: mandi

tack!

2008-09-12 @ 06:58:07
Postat av: hanso

allt jag fyndat är också från fida! det finns jättebra fida i kerava :) det sku alltså löna sej att åka på lördag men tyvärr hinner ja int fara då med lina o fanny så antagligen ska vi fara ändå på söndag. har aldrig varit ti valtterin kirpputori! var vi inte påväg nångång för längesen? nu på sönda sku de passa bra o fara dit.. ehh var exakt ligger det? går det att ta sej direkt me buss dit elr borde man fara på nåt annat sätt? sorry för min dumhet men jag vet knappt nåt :D

och joo jag har en nybörjar franska kurs, ska bara läsa denhär enda, men det är superroligt! jag vill liksom inte läsa både tyska o franska, så därför har jag bara en kurs. dessutom är det roligast i början när man lär sig såndäna små lätta saker ;) hoppas du har det bra. tack för all hjälp :)

2008-09-12 @ 16:48:49
URL: http://hanso.blogg.se/
Postat av: underbaraclara

vad otroligt söt du är. och vilka fina outfits!

2008-09-28 @ 14:59:03
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0