I will always be your soldier

Jag sitter här vid datorn, tänker och funderar, blåser på skållhett te. På jullovet ska jag sy en hel massa och läsa och gå på bio och loppis och skriva artiklar och kolumner och sova. Till julklapp önskar jag en jättestor temugg, simbassängsstorlek minst. Och så önskar jag en massa snö. Så mycket som möjligt. Metervis. Tack. 
Igår såg jag ett program som jag bandat för länge sen men glömt bort, "Dom kallar oss artister" med Marit Bergman. Och jag blev så oerhört inspirerad. Än en gång. För det mesta får jag min inspiration från bloggar, streetstylesidor, tidningar, filmer, tvserier, gamla fotografier, vanliga människor överallt... Det är sällan jag fastnar vid en kändis. Men. Med Marit Bergman, hennes musik och stil, är det något alldeles speciellt.

(alla bilder från google)

Det är svårt att beskriva varför jag tycker så himla mycket om hennes stil. Det är nog för att det är så mycket färg. Förutom håret i fina uppsättningar, röda läppar, målade naglar, klänningar och kjolar med puff och tyll och fluff och vipp, så är det nog det att det alltid är så mycket färg. Färggrannt och speciellt, med roliga kontraster. Aldrig säkra kort eller andra tråkigheter utan hela tiden nånting helt eget. Det är underbart.
Precis som musiken. Jag älskar musiken. Verkligen. Även där gör hon nånting helt eget. Om man hör hennes låtar på radio vet man direkt att det är hon, man skulle aldrig kunna blanda med någon annan. Jag vet inte vad det är som gör det, men musiken är så självklar, okonstlad och personlig. Lyssna på musiken och titta på de fantastiska videona och kläderna!
Jag älskar det.

http://www.youtube.com/watch?v=YJ-rY4M7M38&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XkO-hNrWLg8&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=d7S9SWg8PUE&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=P7Tr7vatpeQ&feature=channel


Kommentarer
Postat av: hanso

oo hon är verkligen fin.

jag vet inte precis var det ligger, det vara ganska litet och det mesta var höga priser, men jag hittade en liten fin julklapp där som bara kostade mig 2 euro. det ligger någonstans mellan den ena fidan och den andra fidan. ska vi säga såhär, jag och ida åkte med spåra 6 (tror jag) och stannade spåran vid en plats o då såg vi ett kirppis och dit gick vi :D någonstans mellan 2 fidan. åh sekot. det var iallafall vid ett ställe där de ger gratis mat. vid en valintatalo!

nej riktiga uggs är det nog inte, men från din sko elr liknande ser de inte heller ut att vara! jag vet inte. det står piluba, style in italy, på dem men jag vet inte vad det kan menas med det. antagligen inget :D de var rätt så slitna men jag tänkte 1,50, äsch det är väl inget! jag ska nog ta en bild här någon dag så får du se :)

2008-11-23 @ 17:36:06
URL: http://hanso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0