De e freda

Tre fredagar i rad har jag varit på bio med Petra. Eagle Eye, Rightous Kill och idag Vicky Cristina Barcelona. Jag har tyckt om dem allihop. Bio är ett bra sätt att börja veckoslutet på.
Vad mer har jag gjort? Läst, läst, läst och skrivit lite. Min kolumn är i Borgåbladet idag! Men mest är det skola, och mycket lite blogg. De tre veckorna framöver kommer det att vara fullt upp. Nästa vecka är det mellanförhör och miniprov, uppsatser som ska skrivas och kanske en artikel som ska in. De två veckorna efter det är provveckor. Läsa, läsa, läsa. Men jag har nästan enbart intressanta kurser i den här perioden, jag tycker om att lära mig och kunna allt möjligt så jag läser gärna. Det blir bara lite mycket på en gång.

När man åker buss går det bra att tänka på allt möjligt. Det brukar jag göra. Ifall jag inte somnar och kör förbi hållplatsen. Jag försvårar mitt liv genom att tänka för mycket. Det är jag säker på. Jag kanske borde ta efter den spanska mentaliteten i Woody Allens Vicky Cristina Barcelona. Det var verkligen en bra film tycker jag. Och har ni inte sett Match Point så se den också!

På morgonen hade vi en vikarie. Det första han gjorde när han såg våra halvsovande trynen var att räcka upp knytnäven i segergest och säga "Hej, come on, de e freda!". Hela dagen blev ju lite bättre av det. Så nu ska jag ta och utnyttja veckans bästa dag.


Kommentarer
Postat av: Lina

du skriver alltid jättebra i borgåbladet och jag läser det alltid, jag tycker att många av de andra som skriver på ungsidorna inte skriver alls lika bra.



jag älskar att gå på bokmässa och far dit varje år ibland två dagar :)

2008-11-07 @ 19:48:51
URL: http://linaochfanny.blogg.se/
Postat av: mandi

oh vicky cristina barcelona var så bra! Jag tycker också om match point, fast jag tycker att slutet var lite dumt. Synd att du inte skriver i hbl så att jag också skulle kunna läsa ;)

2008-11-08 @ 09:51:33
URL: http://amandabieber.blogg.se/
Postat av: mandi

Tja, nåja när man tänker efter så var det kanske slutet som gjorde hela filmen. (fast jag tycker ändå inte om spökgrejjen :D) oh tack vad bra!

2008-11-08 @ 13:38:28
URL: http://amandabieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0