Liv och död

Nu är provveckan över. Bara provutdelning imorgon och så är det över. Äntligen.

Den här veckan har varit bra fastän det var provvecka. Det fanns nästan ingen ork eller koncentration kvar att läsa till de två sista proven, men det gick väl okej i alla fall. Istället för att provläsa har jag sytt en kjol, skrivit lite artikel och bläddrat i en massa sytidningar och hittat några fina mönster. En bra vecka som sagt, utom då jag igår märkte att min kamera kanske har något fel. Hjälp! Den fokuserar inte. Jag måste föra den någonstans. Jag kan ju inte vara utan kameran ju. Men jag kanske kan knäppa bilder på den nysydda kjolen med den lilla kameran. Ävenom det inte är samma sak.
Idag var jag och Petra ute och åt. Det bästa är då man efteråt får sitta och prata i flera timmar. Att diskutera liv och död, det är viktigt ibland. Imorgon blir det loppisrunda och kanske några fina fynd, vem vet. Jag hoppas att jag hittar ett par färggranna skor.  

Det dåliga med provvecka, då man börjar tie varje dag och vänjer sig vid den lyxen, är att sen efter provveckan igen börja klockan åtta. Och måsta stiga upp lite före sex för att hinna med bussen i snövädret. Som imorgon. Att igen måsta börja ställa in väckarklockan på 05-nånting borde vara förbjudet. I lag. Åh fy.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Ja men det är klart att jag hejjar på dig och vill att du ska blogga mera. Du är ju så söt och fin och rar och.. färgglad!

2008-11-28 @ 12:48:12
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0