Danföredan

Danföredan handlar allt som oftast inte om dan före julafton för mig. Det handlar om danföreresa-dan. Vilket är oräkneligt många gånger bättre än dan för julafton. Och idag är det danföredan.

Igår var en mycket lyckad dag. På alla sätt. Första dagen på sommarlovet, jag åkte in till stan tiiiidigt och gick i butikerna just när de hade öppnat. Det är så skönt att gå i butiker, speciellt när det inte är så mycket människor. Hittade en massa saker, både behövliga och ganska så obehövliga. Finfina cityshorts från Zara och en totalt ljuvlig blommig klänning från Indiska kom med hem, bland lite annat smått och gott. Nästan allt ska följa med på resan så outfitbilder blir tagna i New York! (!!!!!!!!!!!!!!!!!). 
När det blev tid över eftersom jag skulle få skjuss hem köpte jag en fylld baguette (supergott! soltorkade tomater, melon, rucola, chevre, namnamnam. värt en totalt hutlöst överpris) och franska Elle och satt en timme på ett mysigt café. Det var superskönt. Att sitta ensam där och läsa och tänka. Ibland är det just vad man behöver.
På hemvägen överraskade jag Lumturi på hennes sommarjobb! Och när jag väl kom hem städade jag. Länge. Och skrev listor. Listor är bland det bästa man kan skriva. Listor på vad man ska göra, vad man ska läsa, vad man ska PACKA...

Och idag är det en ännu bättre dag. För idag är det danföredan.

Kommentarer
Postat av: mandi

kiva jag har alltid tyckt att danföredan är värsta dagen! :D Oi det lät mysigt det som du gjorde i stan. Njuta och ta det lugnt. Men lite New York! woow. Ha det så skoj!

2008-06-03 @ 18:10:03
URL: http://amandabieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0